Since yesterday my 7A all of a sudden has no spark. The car did not start after driving it an hour before. Then it did start again a bit later and drove fine. But now it does not start again and there is no spark.
It also seems like the injectors are not firing.
I've checked pretty much everything and now suspect the sensors at the flywheel => Geber für Zündzeitpunkt + Drehzahlgeber.
Do these indeed go bad / break sometimes? Has anyone experienced this?
Thema von bullmoose im Forum 20V Sauger Motor-Tuning
Hello all,
Since figuring out the wiring on my 7A powered Porsche 944 with your help I have not been to the forum much. But now I hope that you once again can help me.
I would like to replace the hydraulic lifters on my 7A engine with solid lifters. Is his possible with the standard 7A cams? If yes, which solid lifters do I use? If no, are there cams available for the 7A that can use solid lifters?
Reason for the change, the hydrailic lifters are not holding up well during racetrack use => continous high rpm useage.
Thema von bullmoose im Forum 20V Sauger Motorumbauten
Von unser kabelbaummann!!
1 1 Steckverbindung Lambda-Sonde (2pol Heizung,1pol Signal) 2 Motortemaraturgeber für KI und Klima 3 Öldruckschalter 0,3bar (hier kommmt auch der Öldruckgeber mit dran) 4 Öldruckschalter 1,8bar 5 Wegstreckengeber am Getriebe 6 Rückwärtsgangschalter am Getriebe 7 Temparaturfühler für Lüfternachlauf 8 LL Schlater an DK 9 Motortemparaturgeber für SG 10 Hallgeber Zündverteiler 11 ZSP 12 EV 1 13 EV 2 14 EV 3 15 EV 4 16 EV 5
3 21 Poti DK denke ich? 22 LLR 23 LMM 24 Starter Leitung 50 25 Vorwiderstand EV 26 Vorwiderstand EV 27 Bremsflüssigkeitsmangelschalter am BKV 28 Druckschalter am hydraulischen BKV 29 Hydraulikölmangelschalter am Vorratsbehälter Hydrauliköl 30 Taktventil Aktivkohlebehälter 31 Abschaltventil Aktivkohlebehälter
4 32 4 Stecker SG MPI2 33 Codierung für SG (AGR,Automatik) 34 Anschluß für Automatikgetriebe-SG 35 Steckverbindung an Cockpitkabelbaum Steckerstation Relaisträger 36 Sockel Öldruckkontrollrelais (im B4 bleibt es leer) 37 ja gute Frage aber hier könnten event. die Diagnoseanschlüsse dran sein 38 Rückfahrlicht und +15 an Heckkabelbaum 39 Verbrauchssignal für BC 40 für Klima (Drehzahlerhöhung,Kompressorabschaltung) 41 42 untere ist für Spannung EV 43 Stecker ZE 44 Starter bei Automatik (bleibt leer) 45 Spannungsversorgung Diagnose 46 +30 für SG 47 für Klima (Drehzahlerhöhung,Kompressorabschaltung) 48 massa?[/img]