There seems to be a difference between my 2 valve covers, my old one has a connection for a vaccuum hose and my "new" has not. Can i leave it out or is it recommended to put my old valve cover on my new engine?
its OK to use the new Valve cover. I`ve four 7A Motors, and no one of them has this connection in the cover. Yours is the second i´ve ever seen
Sommer: 1992er Audi 100 typ C4 mit 2,5L Motor - Der Einzigartige Winter: 1991er Audi 100 typ C4 mit AAR Motor Frau: 1993er Audi 100 Avant mit 2,5er AAR Motor und MPI
Zitat von Bleuq20VSo if i understand correctly it's more like a 'collectors item".
so it seems to be
Sommer: 1992er Audi 100 typ C4 mit 2,5L Motor - Der Einzigartige Winter: 1991er Audi 100 typ C4 mit AAR Motor Frau: 1993er Audi 100 Avant mit 2,5er AAR Motor und MPI
And again a question: I wanted to order a new rotor for my engine but they can't find it, i do not hope that i must buy a complete ignition. Any suggestions?
but dont forget to stick it like the Original one is (you`ll need to use much power to get the old one away)
Sommer: 1992er Audi 100 typ C4 mit 2,5L Motor - Der Einzigartige Winter: 1991er Audi 100 typ C4 mit AAR Motor Frau: 1993er Audi 100 Avant mit 2,5er AAR Motor und MPI
yes, loctite is ok. but i dont remember the right number...
Sommer: 1992er Audi 100 typ C4 mit 2,5L Motor - Der Einzigartige Winter: 1991er Audi 100 typ C4 mit AAR Motor Frau: 1993er Audi 100 Avant mit 2,5er AAR Motor und MPI
Verteiller and verteillerkappe are in the house, i have no idea from wich modell but i bought the parts by an Audi specialist so i am sure it's OK. http://www.coendonkers.nl/deb/
Yesterday i took the old engine out off the car, first i want to clean everything as good as possible and then the new engine goes in.
Is it a good idea to put a new oil seal in the gearbox? (if possible)
Sommer: 1992er Audi 100 typ C4 mit 2,5L Motor - Der Einzigartige Winter: 1991er Audi 100 typ C4 mit AAR Motor Frau: 1993er Audi 100 Avant mit 2,5er AAR Motor und MPI
I knwo what you mean, my rebuilt 2,5 engine will be ready end of next week
Sommer: 1992er Audi 100 typ C4 mit 2,5L Motor - Der Einzigartige Winter: 1991er Audi 100 typ C4 mit AAR Motor Frau: 1993er Audi 100 Avant mit 2,5er AAR Motor und MPI
Sommer: 1992er Audi 100 typ C4 mit 2,5L Motor - Der Einzigartige Winter: 1991er Audi 100 typ C4 mit AAR Motor Frau: 1993er Audi 100 Avant mit 2,5er AAR Motor und MPI