@ audiavus Das dachte ich auch erst. Dann hab ich mal nachgemessen... der kratzer taucht immer schön über Schaftdichtung leicht in die Ventilführung ein.
Ich denke die Schaftdichtung hält das auf Dauer bestimmt nicht aus.
Da ich schon soviel in den Motor gesteckt hab, bleibt mir nichts anderes übrig als Ersatzventile zu besorgen.
gut, wenner in die Schaftdichtung reingeht, kannstes klar vergessen...
Sommer: 1992er Audi 100 typ C4 mit 2,5L Motor - Der Einzigartige Winter: 1991er Audi 100 typ C4 mit AAR Motor Frau: 1993er Audi 100 Avant mit 2,5er AAR Motor und MPI
"Ferrea 6000 Series Competition Valves are designed to provide excellent reliability in an evironment of high RPM and high spring pressures, at an affordable price. These valves have higher fatigue resistance and tensile strengths than our competitors best offering. The 6000 Series Competition Valves are specially designed for street, drag, and rally racing applications.
To manufacture the valves we use our exclusive two-step slow-forging process applied to the special alloys selected to suit intake and exhaust applications. We provide a unique heat-treatment and stress-relieving process, along with hard chrome stems and friction-welded hard tips.
We finish the valves with a swirl-polished head.Ferrea's engineering staff spends countless hours conducting flow bench tests to achieve an optimum balance of flow, velocity and efficiency in the design of this valve. As a result, these valves incorporate smoother radiuses and unique undercuts."
Meine Theorie: Die Mulde ist drin um das Ventil leichter zu machen. Allerdings gibts da mehr Verwirbelungen beim Auslassen => Ventil wird heisser => Ventil wird blau.
So der Motorentechniker bin ich nicht, eher der Elektrotechnik-Typ mit ein bissl Maschinenbauskills .